05 November, 2010

haPPy besDay yA sOhaBati..

salam ukhuwwahfillah..

Hazal yaum (hari ini), genap la umur sorang sahabat ana (nama dia Umi Kalsom) menjadi 18 tahun...sbbnya apa?
senang je..hari nie besday dia..emm, nk antar kek xmampu..so,kirim sms je (selamat hari lahir..semoga kehidupan sahabatku sentiasa diberkati dan mendapat keredoan Allah)
Ooo, dah tua yerr sahabat ana nih..huhu..(ana gurau je)


Kelmarin dulu  3 Nov 2010, hari lahir sahabat ana gak..nama dia Husna..sahabat2 dia termasuk ana sekali suka panggil dia dengan nama "Una"..Cam biasa la, hadiah ana xbagi kt dia..xda bajet..hehe..ana antar mesej sama macam ana antar kt Umi..


So,kali ini ana titipkan coretan ini buat kalian, sambil2 tu untuk muhasabah diri yg kerdil ini.. Eh, kenapa nak muhasabah diri pulak?

Wahai sahabat2 yang disayangi kerna Allah, sedar atau tidak yg setiap kali umur kita meningkat..kematian itu juga menghampiri..itulah hakikat yg selalu kita lupa..ingatlah..orang yg bijak adalah orang yg mengingati mati..Kadangkala kita selalu terleka dengan keindahan dan keasyikkan dunia..kita tu termasuk la diri ana sendiri..

Setiap kali umur kita bertambah dari tahun ke tahun, pernah tak kita terfikir...adakah bertambah  manfaat diri kita kepada orang lain dari tahun ke tahun..atau ada tak apa2 perubahan yg mendorong kita ke arah kebaikan dari semasa ke semasa?...."tepuk dada tanya diri kita sendiri"...

Semoga, setiap kali umur meningkat..kebaikan dalam diri juga turut sama meningkat..jangan mensia-siakan kehidupan ini kerana dunia ini hanya tempat persinggahan yg takkan kekal abadi..




0 comments:

Post a Comment