18 September, 2011

Kring!! Kring!!



Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh (",)

Agak lama kita tidak bertemu di sini kan? Maksud ana, ana dan anda, yang membaca laman Coretan Buat Jiwa ini.. berikutan tiada entri baru sejak 1 syawal yang lepas (",)

Alhamdulillah, hari ini Allah kurniakan idea untuk menulis.. Sebenarnya, entri ini lebih berbentuk kepada 'luahan rasa hati'. Ana rasa sangat gembira.. dan manusia ada banyak sebab kan untuk berasa gembira? =) because HE always be there.. ^^,



Apa yang membuatkan ana rasa gembira sekarang adalah, ana menerima lagi 'missed call' daripada salah seorang sahabat ana yang setia, Hidayah (bukan nama sebenar). Tajuk 'Kring!! Kring!!' di atas adalah sebagai simbolik kepada 'missed call' yang ana terima, walaupun hakikatnya ringtone handphone ana bukanlah begitu ^_^

Kenapa ana gembira sangat dengan 'missed call' daripada Hidayah? Sepatutnya kalau terima panggilan lah yang membuatkan seseorang gembira.. ye tak?? Sebabnya.. hidayah 'missed call' ana lebih kurang pukul 5.00 pagi.. what it does means?? Hidayah kejut ana untuk bangun qiamullail!! Terharu + gembira.. =')

Yang lebih ana terharunya, sebenarnya sekarang ini kami saling berjauhan.. Hidayah belajar di Kelantan, manakala ana kini belajar di Kuala Lumpur. Dan perkenalan kami tidak sampai setahun pun, ana kenal Hidayah semasa ana belajar di Kelantan tidak lama dahulu. Semasa ana belajar dengannya dahulu, Hidayah seringkali juga 'missed call' ana untuk qiamullail. Tapi tidak sangka, walau jarak memisahkan kami kini, dia tidak lupa juga untuk 'missed call' ana, walaupun tidaklah sekerap dahulu. Alhamdulillah, kerana ana dapat berkenalan dengan sahabat yang hebat sepertinya.. =')

Hidayah, moga terus menyinari hati pemudi islam yang lain dengan izin-NYA.. sahabat dunia akhirat! ^_^

Wallahua'lam, moga perkongsian ini memberi manfaat kepada ana dan anda, ameen ^_^

0 comments:

Post a Comment