11 June, 2011

rintihan hamba..

terasa sendirian..
dunia seolah-olah kegelapan..
cahayanya malap seketika..
aku seakan berputus asa..
sudah hilangkah arah tuju hidupku..
adakah aku yang dahulu sudah berlalu..

aku tetap aku..
ujian dan cabaran lumrah kehidupan..
agar aku sentiasa tidak terlena dalam kelalaian..
aku harus kuat untuk hari ini..
aku harus bangkit untuk hari-hari mendatang..
usah takut untuk teruskan perjalanan..

Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untukku..
teruskan meminta kepadaNya..
berusahakah mencapai keredhaNya..
kerana segala yang ku punyai ini adalah milikNya..

4 comments:

Na'am,ALLAH always be there.. ^_^
Hidup ini adalah ujian (Al-Mulk:ayat 2)
Anggaplah segala pengalaman,ujian dan kesenangan di dalam setiap perjalanan hidup kita ini,sebagai tarbiyyah dari ALLAH;
bergantung kpd diri dan iman kitalah utk mengambil iktibar,hendak mendekatkan diri atau menjauhkan diri dari-NYA,padahal ALLAH itu dekat dengan dengan hamba2-NYA,sayang akan hamba2-NYA.
salam sayang fil islam~ (",)
 
> mujtahidah solehah

syukran atas nasihat..
doakan ana moga terus kuat..
salam syang..=D
 
salam alaik,

Allah uji tanda Allah sayang kita..ingat Allah selalu Allah dekat kita

akak doa adik terus tabah hadapi ujian dariNYA..Ameen
 
> akak anitaare

terima kasih akak atas kata2 smgt..
terima kasih juga atas doa akak..
moga Allah kasih~
 

Post a Comment